BLW de son durum..Kaan 20 aylık

Kaan 20 ayını doldurdu. Kaan ilk çocuğum olduğu için BLW ye başlarken benim için herşey sürprizdi. Yani ne zaman kendi güzelce yiyecek karşılıklı oturup şöyle güzelce yemek yiyeceğiz bilmiyordum. Ama bildiğim birşey vardı. Kaan’a güveniyordum. Onun kendini aç bırakmayacağını biliyordum. Hasta olduğunda 1 hafta boyunca anne sütünden başka hiç birşey istemediğinde onu zorlamadım. Teklif ettim ama ısrar etmedim. Hatta başıma şöyle birşey geldi. Kaan grip olmuştu ve iştahı yerinde değildi. O akşam somon yapmıştım. Kaan 16 aylıktı. Yemek istemedi ben de günlerdir pek birşey yememiş olmasına rağmen ısrar etmedim. O akşam eşimle ben somondan zehirlendik ve hastanelik olduk. Çok bilinen  ve çok işlek bir market zincirinden almıştık somonu. Bu bana yine bir ders oldu. Kaan yeseydi ve o da zehirlenseydi ne yapardık bilmiyorum, düşünmek bile istemiyorum. İyiki hastaymış iyiki yememiş demekten başka birşey yapamadım. Her neyse gelelim son duruma.

Kaan iştahsız bir çocuk değil fakat öyle çok iyi yemek yediği de söylenemezdi. Aylarca kahvaltı yapmak istemedi. İştahı saat 15:00 ten sonra açılıyordu. Akşam yemeklerinde yiyordu sadece. Onun dışında gündüz meyve, kuruyemiş vs den başka pek birşey yemiyordu. Arada bana da geliyorlardı tabi. 7 aydan sonra başladığım BLW de 15-16 ay civarı zaman zaman pes edip yedirmeye çalıştım. Ama Kaan bu duruma alışık olmadığı için benim elimden ya da başkasının elinden yemek istemedi tabi. Bir iki denemeden sonra yanlış yaptığımı anladım ve devam etmedim. Kaan şu an 20 aylık ve hala anne sütü alıyor. Bu zamana kadar kahvaltı yapmak istemeyişi ve akşama kadar acıkmamasının nedenini buna bağlıyorum. 3 haftadır gündüz anne sütü vermeyi kestim. Sadece gece uyuturken ve arada uyandığında veriyorum. Sabahtan gece uyuyana kadar hiç yok. Bunu yapmamın sebebi aslında Kaan’ı yavaş yavaş alıştırarak memeden kesmek istememdi. Bir anda pat diye kesmek istemiyordum. Önce gündüzleri azaltıp tamamen kestim. Biraz bu şekilde devam edip geceleri de azaltıp 1-2 ay içinde tamamen kesmeyi düşünüyorum. Gündüz anne sütünü kesişimin 10. gününde çok güzel bir şekilde kahvaltı etmeye ve gündüz daha fazla yemeye başladı. Önce tesadüf sandım fakat baktım her gün böyle. Artık kahvaltıda omletini, peynirini, zeytinini yiyor. Süt içiyor.

Ayrıca uzun bir süredir akşam yemeklerini kendisi yiyor. Çorbasını içiyor, yemeklerini yiyor. Tabi ortalık hala mahvoluyor (eskisi kadar olmasa da). Kaan 19.aydan sonra yemekleri çok daha zevkle yemeye başladı. Akşamları kendisi mama sandalyesine oturmak istiyor. Hadi oturalım yiyelim diyor bana işaretlerle. Gün içinde teklif ettiğim hemen hemen herşeyi yemek istiyor. Yani anlayacağınız ben BLW nin meyvelerini toplamaya başladım sevgili anneler. Beraber masaya oturmak, karşılıklı yemek yemek, onun karşımda çorbasını zevkle kaşıkladığını izlemek aşamasına geçtim çok şükür. Hepinizin de bir an önce bu aşamaya geçmesini diliyorum. Fakat şunu da yazmadan geçemeyeceğim. İkinci çocuğum olursa daha sabırlı olup daha da akışına bırakacağım. İnsan yabancı olduğu, bilmediği, önünde örneğini görmediği birşeyi denediği zaman ister istemez sonunda ne olacak yanlış mı yapıyorum doğru mu yapıyorum diye endişeleniyor. Tavsiyem yine her zaman çocuğunuza güvenin olacak.

Son olarak da çocuğunuzun iştahını açmak için birkaç öneri 🙂 

1-Mutfakta birlikte vakit geçirin. Beraber kurabiye yapın veya yumurta çırpmanıza bile yardım etmesine izin verseniz çok mutlu olur. Yemeklerin hazırlanmasına katkıda bulunmak çocuğunuzun iştahını açar.

2-Kendinden büyük yemek yiyen çocuklarla bir araya getirin. Diğer çocukların yemek yediğini görmek çok büyük bir etki yaratıyor ve iştahları açılıyor.

3-Yemek yerken dökecek, saçacak diye strese girmeyin. Sözlü ifade etmeseniz bile yüz ifadenizi de değiştirmeyin. Bırakın dökülsün. Çocuğunuzdan önemli mi. Ağzını yüzünü sürekli silmeye çalışmayın. Kendinizi onun yerine koyun. Siz yemek yerken biri gelip habire oranızı buranızı silmeye çalışsa rahatsız olmaz mısınız? En son yemek bitince tek seferde temizlersiniz.

4-Başkalarına çocuğunuzun yemek yemesi ve iştahı ile ilgili onun yanında negatif şeyler anlatmayın. Çocuğunuz konuşamasa da çoğu şeyi anlıyor.

5-Yemek yerken hadi ye, bunu da ye, bak bu da varmış o da varmış, ay bu da çok güzelmiş mmmmm demeyin ve acele ettirmeyin. Siz kendi yemeğinizi yiyin. O da sizden bakıp yiyecek istediği zaman. Bazı çocuklar zamana yaymayı yavaş yavaş yemeyi seviyor. Bizim kadar hızlı yemesini zaten beklemeyin.

6-Mutlaka bir yemek rutini oluşturun. Yani masa düzeniniz olsun, hep birlikte günün belli saatleri masaya oturun. Yemeği biten hemen kalkıp gitmesin. Bebeğiniz yavaş yediği için sizden daha fazla masada oturması gerekebilir ve diğer aile bireylerinin masadan hızlıca kalkması hoşuna gitmez.

7-TV, hareketli müzik yemek vaktinde kapanmalı. Fonda sakin bir müzik çalabilirsiniz ama birbirinizi duymanıza engel olmamalı.

 

Etiketlendi:, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 thoughts on “BLW de son durum..Kaan 20 aylık

  1. serap akyol 21 Mart 2016, 16:08 Reply

    iyi ki senin gibi anneler var 🙂

    Liked by 1 kişi

  2. Derya 23 Nisan 2016, 22:31 Reply

    Merhaba Dişci anne:) sayfanızı gerçekten beğenerek takip ediyorum. İnsanın içini rahatlatıyorsunuz. BLW konusunda sizden yardım almak istiyorum. Bebişim 6. ayını doldurdu ek gıdaya başlamamız gerekiyor. Ben BLW yapmak istiyorum. Dediğiniz gibi ilk yapılan şeylerde süprizler oluyor ve ben çok heyecanlıyım yapabilecekmiyim diye. doyacak mı aç kalır mı kilo kaybı olur mu bir de bu düşüncelere çevre baskısı eklenince kafam çok karıştı ve yapan biri olarak sizden fikir almak istedim. aynı zamanda diş çıkarıyoruz iştahsız bir döneme mi denk geliriz biraz daha beklesem mi bilemedim. düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    Liked by 1 kişi

    • nejlaertekin 24 Eylül 2016, 23:54 Reply

      Merhaba Derya hanım. Bir ara çok yorum gelmiş ve ben yorumunuzu atlamışım yeni okuyorum. Kusura bakmayın lütfen :((( 6 ay olmuş neredeyse. Artık 1 yaşına gelmiştir bebişiniz. Nedir genel durumunuz merak ediyorum yaptınız mı blw ? Güzel yorumunuz için de teşekkür ederim bu arada 🙂

      Beğen

  3. misafir 13 Temmuz 2017, 23:22 Reply

    Merhaba, blw ile yazılarınızı bir çırpıda okudum. Benim bebeğim 11 aylık olmak üzere. Blw kitabını 4. ayda okumuştum blwyi uygulamaya hamile olmadan karar vermiştim hatta. Ama 6. ay geldiğinde alerjik durumu, kilo alımının düşük oluşu gibi nedenlerle klasik yöntemle başladık, meyvede vs deniyorum sadece. Ben baktığım için şuan zorlanmıyorum ama ücretsiz iznim bittiğinde ve kreşe başladığında kendi yemeyi hala öğrenemezse diye endişelendiğimden – ki örneğini arkadaşımda gördüm 3 yaşında oğlu kreşe uyumda zorlandı yeme alışkanlığı nedeniyle – blw ye daha kararlı başlamayı düşünüyorum. Ancak daha önce de beni rahatsız eden iki konuyla tekrar yüzyüz geldim 🙂 birincisi yumurtanın yediriliş şekli, en sağlıklısının haşlanmış yumurta olduğunu biliyoruz. Ancak blw tariflerinin hepsi pankek omlet üzerine, yağın yanma riski besin değer kaybı vs. söz konusu oluyor, siz yumurtayı nasıl yedirdiniz haşlanmış şekilde yumurta yedirmenin bir yolu bir tarifi var mıdır 🙂 İkinci konu yine pişirme şekliyle ilgili, oğlumun yiyeceklerine koyacağım kuzu kıymayı kasaptan aldıktan sonra bir köfte büyüklüğünde porsiyonlayıp yassı hale getirip buzluğa atıyorum. Pişireceğim zaman da küçük tencereye koyup üstünü geçecek şekilde kaynamış su koyup içine soğan sarımsak ve diğer sebzeleri, üstüne pirinç veya benzeri tahıllı gıdalar ekliyorum. tabi sonrasında püre yapmam gerekiyor çünkü kıyma sert kalıyor sanırım direk haşlandığı için 😦 Elimizde her zaman çözülmüş kıyma olmayacağını da göz önüne alarak sağlıklı etli tarifler de bulamıyorum inanın. Esra hanımın tarif kitabını da aldım ama uygulayabileceklerim çok kısıtlı oluyor. – çok uzun oldu affedin- Kıymayı da sağlıklı pişirebileceğim bir yöntem önerebilir misiniz? Teşekkürler

    Liked by 1 kişi

    • nejlaertekin 21 Eylül 2017, 12:31 Reply

      Merhabalar. Ben bildiğim bir kasaptan kuzu eti alıp haşlıyordum. Yumuşak çıktığında çok rahat yiyordu Kaan. Kuzu pirzola da iyi bir alternatif tabi ki. Fakat et bazen çok sert olabiliyor dediğiniz gibi. Bu durumda bence sebzeli pişirip çorba şeklinde vermek daha mantıklı. Ben hem oğluma kaşık veriyordum hem ben yardım ediyordum arada. Kendi efektif şekilde kaşıkla çorba yemeyi 15-16. ayda öğrendi. Köfteyi de haşlayınca uzun parçalar halinde kesmeyi deneyebilirsiniz çok sertse mesela. Parmak şeklinde olursa rahat tutabilir. Parçalanıyorsa da ne ala, direk köfteyi eline verin damaklarıyla dişleriyle parçalar. Yumurtanın sarısını Kaan hiç sevmezdi hala da pek yemez. Ben haşlayıp beyazını biraz büyükçe bir parça halinde önüne koyuyordum. Bazen de omlet yapıyordum. Açıkçası çok fazla tarif yok fakat etin haricinde yavaş yavaş baklagillerden de doktorunuzun onayıyla vermeye başlayabilirsiniz. Onlar da iyi bir protein kaynağı. Bana çocuk doktoru her gün et vermeyin demişti ama her çocuğun ihtiyacı farklı tabi ki. Umarım biraz yardımcı olabilmişimdir.

      Beğen

Yorum bırakın